Den 10. februar 2018


PFA sender 2,2 mia. videre til kunderne

PFA kommer styrket ud af 2017 og et samlet afkast på 26,3 mia. kr. og en fortsat stigning i de samlede indbetalinger, der er på 34,1 mia. kr. Året er desuden blevet brugt til at investere massivt i digitalisering og forbedrede værditilbud til kunderne.

Driftsresultatet er i 2017 på 1,2 mia. kr., og af det går 1 mia. kr. til PFA KundeKapital, der er PFA’s model til at sende overskuddet tilbage til kunderne. Dertil kommer afkastet skabt af den eksisterende KundeKapital. Det betyder, at kunderne samlet set har fået overført 2,2 mia. kr. gennem PFA KundeKapital i 2017.

- PFA går styrket ud af 2017, hvilket gør, vi kan sende 2,2 mia. kr. videre til kunderne. Med skærpet konkurrence og stigende regulering bliver skalafordele stadig vigtigere for, at vi som markedsleder kan fastholde positionen som det kommercielle selskab med de laveste omkostninger og det bedste langsigtede afkast. Vi har taget store skridt til at udvikle PFA til gavn for kunderne, siden Strategi2020 blev lanceret, og resultatet for 2017 viser, vi har et solidt fundament til at fortsætte den positive udvikling, siger Allan Polack, Group CEO i PFA.

- Vi har leveret stærke afkast i 2017 på op til 13,5 pct. Som pensionsselskab er en af vores vigtigste opgaver at få kundernes opsparing til at vokse, og derfor er vi meget tilfredse med, at vi, målt over fem år, har leveret markedets bedste afkast til vores kunder, siger Allan Polack.

- Vi vil levere de bedste langsigtede afkast, og for at sikre stabile høje afkast har vi i 2017 øget eksponeringen til alternative investeringer markant. Det har vi gjort ved at udnytte vores position på markedet til at gennemføre en række historiske og attraktive investeringer. Det er alle investeringer, som vi forventer os meget af, og som viser, at PFA også er en attraktiv samarbejdspartner på den internationale scene, siger Allan Polack.